Haber

Başdenetçi Malkoç, KDK 2022 raporunu Meclis’te sundu.

Başdenetçi Erdem Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) 10 yılda 207 bin 403 şikayet geldiğini ve bunların 205 bin 639’unun karara bağlandığını belirterek; 75.166 tavsiye ve 15.861 dostane karar verdiğini belirtti.

TBMM Dilekçe ve İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyelerinden oluşan Karma Komisyon, AK Parti İstanbul Milletvekili Mihrimah Belma Satır başkanlığında toplandı.

Satır, Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerle asrın felaketinin yaşandığını belirterek, hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara şifa diledi. Milletvekili olarak bölgeye gittiklerini ve acılarını paylaştıklarını belirten Satır, bu yaraların sarılacağını söyledi.

8 Mart’ın Dünya Kadınlar Günü olduğunu hatırlatan Satır, kadınların deprem bölgesinde anne babasını, eşini, kardeşini, komşusunu, hatırasını kaybettiğini, 8 Mart’ı kutlarken yaşananları asla unutmayacaklarını söyledi.

Başdenetçi Onur Malkoç, bu güçlü günlerin aşılacağına inancının tam olduğunu ifade etti. KDK’nın “İnsanların en hayırlısı, insanlara fayda sağlayandır.” “İnsan yaşasın ki devlet yaşasın” inancıyla. 10 yıldır ilkesiyle faaliyet gösterdiğini anlatan Malkoç, şunları kaydetti:

“KDK, 10 yılda 207.403 şikayet aldı ve bu başvuruların 205.639’unu sonuçlandırdı. 75.166 tavsiye ve 15.861 dostane analiz kararı verdi. Kişilerin sorunlarının analizinin yanı sıra, KDK’nın hizmet kalitesinin iyileştirilmesine katkıda bulunmaya çalıştık. Yönetim ile vatandaş arasında bir köprü olarak analiz otoritesi ve analiz aracı olmaya çalıştık.Kurumumuz yönetimde doğru yönetim ilkesinin yerleşmesi için büyük çaba sarf etmiş, insan hakları açısından güçlü bir kurum olmaktır.Kurumumuz aldığı kararların yanı sıra özel raporlar hazırlamıştır.Bu özel rapor ve çalıştaylar ile milyonlarca insanı ilgilendiren konulara değinilmiş ve analizler yapılmıştır.Yazılı başvuruların yanı sıra 1 milyon kişiye telefon, e-posta ve e-posta yoluyla yüz yüze görüşmeler yoluyla hukuki destek, yönlendirme ve yardım sağlanmıştır. “

Yürütülen faaliyetlerle hak arama kültürünün başta kadınlar, gençler ve çocuklar olmak üzere toplumun her kesiminde yaygınlaştırılması için çaba sarf ettiklerini belirten Malkoç, “2022’de 17 bin 816 başvuru aldık, 18 bin başvuru yaptık. 94 karar. Bu kararların 1722’sini tavsiye, 2 bin 194’ünü karar “Başvurularda kabul edilebilirlik oranının yüzde 27.26, problem çözme yeteneğinin yüzde 79.38 olduğunu belirtmek isterim. Manisa Büyükşehir Belediyesi devre dışı bırakıldığında kararlara uyma oranının yüzde 80’lere ulaştığını belirtmek isterim.” bilgisini verdi.

Başvuruların ortalama sonuçlanma süresinin 54 gün, sulh yoluyla çözüm süresinin ise ortalama 75 gün olduğunu kaydeden Malkoç, “Bu süreleri mümkün olduğu kadar vatandaş lehine kısaltmaya çalıştık.” söz konusu.

“Manisa Belediyesi’nden olumlu yanıt alamadık”

Şeref Malkoç, 2022 yılında başvuruların alanlara göre dağılımına baktığımızda ilk sırada 4 bin 324 başvuru ile kamu çalışanı rejiminin geldiğini, ardından 3 bin 663 başvuru ile adalet, milli savunma ve güvenlik alanlarının ve yürütülen hizmetlerin geldiğini söyledi. 1839 başvuru ile yerel yönetimler tarafından.

Başvuruya konu olan idarelere bakıldığında Malkoç, Adalet Bakanlığı’nın birinci, yerel yönetimlerin ikinci, üniversitelerin üçüncü, Sağlık Bakanlığı’nın dördüncü ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın olduğunu belirtti. Beşincisi eğitimdir. Malkoç, Marmara’nın birinci, Orta Anadolu’nun ikinci, Ege Bölgesi’nin üçüncü olduğunu belirtti.

İllere göre başvuru sıralamasının İstanbul, Ankara, Manisa, İzmir, Bursa, Konya olarak devam ettiğini belirten Malkoç, “Manisa Büyükşehir Belediyesi su sayaçlarını değiştirerek kartlı sisteme geçti. Bu nedenle 1000’e yakın başvuru geldi ve Manisa Büyükşehir Belediyesi’nden verdiğimiz tavsiye maalesef şu ana kadar kararlarına olumlu bir yanıt alamadık.” dedi.

Malkoç, 2022 yılında KDK’ya yapılan şikayetler değerlendirildiğinde dostane analiz yöntemiyle toplam 2 bin 194, tavsiye ile 1097, kısmen tavsiye kısmen ret ile 625 ve ret ile 1017 kararın sonuçlandığına dikkat çekti. Yüzde 80’e çıktığını söyledi.

Aldıkları kararların dışında yaptıkları çalışmalara da değinen Malkoç, şunları söyledi:

“Depremle ilgili konularda daha titiz olmak, Meclis’in hazırlayacağı deprem raporundan faydalanmak için ilgili kamu kurumlarıyla karşılıklı görüşmeleri hızlandıracağız ve uygulama planları yapacağız. İklim konusuna daha fazla önem vereceğiz. değişim ve çevre sorunları.”

Öte yandan heyet, 2021 yılı raporunun 2022 yılı raporuna eklenmesini ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kuruluna sunulmak üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına gönderilmesini kabul etti.

piraziz-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort